اصول مطالعه و تقویت حافظه: راز پنهان رتبه‌های برتر

برای رتبه برتر شدن، بدون شک لازم است یک تحول سریع در روش مطالعه خود ایجاد کنید. ما در مجموعه فـکور این تحول بنیادی رو با طراحی دوره‌های توسعه فردی پایه‌گذاری کردیم. 

قبل از هرچیز تست زیر رو انجام بدین...

 به چند سوال زیر با اعداد ۱ تا ۵ به خودتون امتیاز بدید ( ۱ کمترین و ۵ بیشترین امتیاز )

  • تا چه اندازه حین مطالعه دروس، با تمرکز و بدون حواس پرتی درس میخونی؟
  • تا چه میزانی از نتایج امتحانات و آزمون‌ها نسبت به تلاشت راضی هستی؟ یعنی درست رو میخونی ولی نتیجه خوبی تو آزمون‌ها نمی‌گیری.
  • چقدر از سرعت مطالعت رضایت داری؟
  •  چقدر تونستی با خواب‌آلودگی حین درس خوندن مقابله کنی؟
  • چقدر از عملکرد حافظت رضایت داری؟

اگر جمع نمراتت از ۲۰بیشتر نشد تا آخر این مقاله رو بخون تا یکبار برای همیشه از شر این‌جور مسائل راحت بشی.

بریم سراغ مطالبمون، استرس و ترس از درک نکردن مطالب همیشه یکی از اون موانع مهم در مطالعه سریع و دقیق بوده. همین مورد حین مطالعه باعث واژه خوانی و تمرکز روی هرکلمه میشه در صورتی که اینکار کاملا غلطه🚫 و تنها چیزی که میتونه به ما کیفیت مطالعمون رو نشون بده پاسخ دادن به سوالات مرتبط با متن، ارائه خلاصه یا بازگویی مطالبه

همونطور که اول این مطلب هم بهش اشاره کردیم اصول مطالعه و تندخوانی یکی از رازهای موفقیت دانش‌آموزان کنکوری هست و این موضوع (تندخوانی) تو یکی دوسال گذشته بخاطر تاثیر بسیارزیادی که تو سرعت، حجم و کیفیت مطالعه داوطلبان کنکور میذاره بشدت مورد توجه خانواده‌ها و آموزشگاه ها قرار گرفته.

تندخوانی با سرسری خوندن کللللی فرق داره !!

برخی از افراد فکر میکنن که وقتی میگیم تندخوانی، منظور سرسری خوندن و رد شدن از مطالب بدون متوجه شدن اون‌هاست.

اگر اینطور بود که اصلا چرا مطالعه داشته باشیم!!

پس وقتی میگیم تندخوانی یعنی خوندن مطالب با سرعت بالا + درک کامل مطلب خونده شده.

این مهارت چیزی نیست که یک شبه بدست بیاد و تکرار و تمرین‌های خاص خودش رو میطلبه. فـکور هم دقیقا به همین خاطر این دوره رو واسه دانش‌آموزای خودش برگزار میکنه تا اونارو (فـکوری‌ها) یه سر و گردن نسبت به بقیه بالاتر ببره. یادتون نره! این یه رازه😉

حالا که بحث تندخوانی داغه یک آمار جالب از یک تست تندخوانی که بین دانشجویان ایرانی، آلمانی و ژاپنی گرفته شده رو باهم مرور کنیم. فکر می‌کنین که کدوم دسته از دانشجویان تونستن کلمات بیشتری رو تو زمان کمتری بخونن و بعد بتونن به سوالات پرسیده شده پاسخ بدن؟ دانشجویان ایرانی؟ آلمانی یا ژاپنی؟!

نتیجه تست تندخوانی دانشجویان ایرانی ۲۰۰ کلمه در یک دقیقه، دانشجویان آلمانی ۷۰۰ کلمه در یک دقیقه و در آخر دانشجویان ژاپنی ۱۰۰۰ کلمه در دقیقه بود. نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی که تقریبا هممون درست حدس زده بودیم. بیل‌گیتس رو که هممون می‌شناسیم داخل دفترچه خاطرات خودش نوشته بود که اگر میتونست یک قدرت استثنایی داشته باشه، این قدرت مسلما تقویب مهارت تندخوانی‌اش بود.

۶ دلیلی که شما به این مهارت احتیاج دارین!!

  • تقویت حافظه

مغز هم مثل بقیه عضلات بدن نیاز به پرورش داره و بدیهیه وقتی که تقویت بشه عملکرد خیلی بهتری از خودش نشون میده. مهارت تندخوانی مغز رو به چالش می‌کشه و سطح کارایی مغز رو چند برابر بالاتر می‌بره و وقتی که مغز رو وادار به خوندن اطلاعات با سرعت بالاتر می‌کنیم، فعالیت حافظه بیشتر و همین امر موجب تقویت عضله مغزمون می‌شه

  • تمرکز بهتر

 اکثر افراد توانایی مطالعه با سرعت ۶۰۰ کلمه در دقیقه (WPM) را دارند و این توانایی در مطالعه، بدون تمرکز کافی امری دست‌نیافتنی می‌باشد. با این مهارت راه رسیدن به نقطه آلفا برای شما مهیا میشه.

  • افزایش اعتماد به نفس

دانشِ بالا در مورد هرچیزی باعث بالارفتن حس رضایت و اعتماد به‌ نفسمون میشه. تندخوانی و تقویت حافظه هم رابطه مستقیمی با اعتماد به نفس داره.

  •  افزایش قدرت تفکر

همونطور که گفتیم تندخوانی یکی از بهترین تمرین‌های مغز هستش و به مغز ما تو مرتب‌سازی اطلاعات و کشف ارتباط بین اطلاعات گذشته و جدید خیلی کمک می‌کنه. درواقع هرچقدر سرعت مطالعمون بالاتر بره این فرایند هم سریعتر اتفاق می‌افته.

  •  تقویت مهارت‌های حل مسائل و مشکلات

تندخوانی در کنار افزایش قدرت تفکر و تمرکز، مهارت‌های لازم برای حل مسائل رو هم تقویت می‌کنه. این موضوع با بهترکردن ارتباط بین اطلاعات توسط مغز امکان‌پذیر می‌شود.

  • بالا رفتن انگیزه

قدرت این اتفاق بصورت غیرمستقیم تو مغز ما رخ میده! اما چجوری؟! به اینصورت که با استفاده از مهارت‌های تندخوانی و تسلط به این مهارت و مطالعه چندین کتاب، انگیزه شما برای خوندن کتاب‌های بیشتر به مراتب بالاتر از قبل میره.

ثبت‌نام در دوره

  ۱۲ساعت

قیمت:   ۱میلیون تومان    ۸۲۵   هزار تومان

این دورۀ آموزشی برای چه کسانی مناسب است؟

برای تمام افرادی که :

۱- میخوان در زمان کمتر، حجم بیشتری‌ مطالعه کنن.

۲- درس میخونن و بلدن ولی‌ در امتحان و آزمون نتیجه مطلوب رو نمیگیرن.

۳- نمیتونن بیشتر از یه تایمی درس بخونن و سریع خوابشون میگیره.

۴- فکر میکنن مغزشون نمیکشه و درسا رو متوجه نمیشن.

۵- فکر میکنن رتبه برتر شدن به هوش بستگی داره ولی اصلاً اینطوری نیست!

۶- همش حواسشون موقع درس خوندن پرت میشه و نمیتونن افکارشون رو متمرکز کنند.


چه چیزهایی در این دوره یاد میگیرم؟

  1. آشنایی با عملکرد مغز و سیستم عصبی
  2. تکنیک‌های افزایش تمرکز
  3. تکنیک خلاصه‌نویسی و نوشتن مایندمپ (mind map)
  4. تکنیک مطالعه بدون فراموشی
مدیریت مرور‌ها

تکنیک‌های اصول مطالعه و تندخوانی

تقویت عضلات چشم و افزایش حوزه دید

همین حالا تا مهلت تخفیف ویژه این دوره تموم نشده میتونی این دوره رو همینجا 👇🏻 ثبت‌نام کنی

این دوره ویژه دانش‌آموزان طرح علم‌نوردی در پایه‌های دهم و یازدهم می‌باشد.