صبح جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ کنکور گروه تجربی برگزار شد و داوطلبان در کل شهرهای ایران با یکدیگر به رقابت پرداختند. طبق خبرهای رسیده به تیم خبری ایران چطور، سوالات نسبتا سختی در کنکور تجربی وجود داشته که باعث سردرگمی تعدادی از داوطلبان شده است. ساعاتی دیگر به محض رسیدن سوالات به دست استادان منتخب، تحلیل کنکور 1400 تجربی در همین پست قرار خواهد گرفت..

در آزمون گروه علوم تجربی تعداد ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و تعداد ۱۹۸ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند.

دفترچه‌های آزمون عمومی و آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی برای داوطلبان داخل کشور امروز جمعه ۱۱ تیرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://sanjesh.org منتشر شده است.

دفترچه‌های سوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) دارای ۱۰۰ سئوال بوده که داوطلبان در ۷۵ دقیقه به آن پاسخ داده‌اند. دفترچه شماره ۱ شامل دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی بود.

همچنین دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (دفترچه شماره ۲) کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ شامل ۱۷۰ سوال بود که داوطلبان باید در ۱۷۵ دقیقه به آن پاسخ می‌دادند. دفترچه شماره دو شامل دروس زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، شیمی بود.

همچنین برای دیپلم‌های بهیاری که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده بودند آزمون درس بهیاری به عنوان یک درس اختصاصی با ضریب ۴ برگزار شد که این داوطلبان باید به دفترچه شماره ۳ با ۵۰ سوال و در مدت ۳۰ دقیقه به سئوالات مخصوص بهیاران شاغل و متقاضیان دارنده دیپلم بهیاری پاسخ می‌دادند