کنکور سراسری 1400 ، تنها براساس نظام جدید ( 6 - 3 - 3 ) در 5 گروه آزمایشی علوم انسانی ، تجربی ، ریاضی ، هنر و زبان برگزار می شود . نتایج این آزمون برای هر گروه در دو مرحله مختلف تحت عنوان نتایج اولیه و نتایج نهایی منتشر خواهد شد .

در مرحله اول کارنامه ای حاوی اطلاعات ثبت نامی ، درصد دروس امتحانی و رتبه و تراز اکتسابی داوطلب صادر شده و هر داوطلب پس از بررسی کارنامه کنکور سراسری خود وارد مرحله دوم که مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته کنکور سراسری است ، می شوند . در این مرحله ، داوطلبان شاهد اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری خواهند بود که بر اساس آن نتیجه انتخاب رشته و محل قبولی متقاضی مشخص خواهد شد .

با توجه به اهمیت اطلاع از زمان های اعلام نتایج هر یک از مراحل مذکور جهت مشاهده جواب کنکور و اقدام برای مراحل بعدی ، در این مقاله به پاسخ سوال داوطلبان در خصوص زمان دقیق اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۰ پرداخته شده است . تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از زمان مشاهده نتیجه کنکور 1400 مطلع شوید .

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰

معمولا یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری یعنی مرداد ماه، تمامی داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کرده اند ، می توانند با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و وارد کردن اطلاعات خواسته شده ، کارنامه اولیه کنکور سراسری خود را دریافت نمایند .

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 دهه اول مرداد ماه در نظر گرفته شده است. اما از انجایی که هنوز زمان دقیق این اعلام نتایج مشخص نیست به داوطلبان توصیه می کنیم حتما عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا به محض انتشار اطلاعیه ای در خصوص اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ مطلع گردید .

نتایج اولیه کنکور 1400، در دهه اول مرداد ماه اعلام می شود.